Pages

Friday, March 16, 2012

25 Agustos 2008 Licata - Sicilya

Pozisyon: 37.11.504 N, 13.29.509 E
Sabah 4.30'da ruzgarin kesilmesini firsat bilip, herseyi neta edip yattik. Sabah 8'e kadar bir guzel uyuduk. Bugun sansimizi denemek istedigimiz yer Licata. Bakalim orada durabilecek miyiz?

Hafif bir ruzgarla 1 mil kadar aciktan kiyi seyri yapiyoruz. Sicilya kiyilari inanilmaz ciplak gorunuyor. Dogru durust bir cali bile yok gectigimiz yerlerde. Buralara bakinca Turkiye hakikaten cennet. Zaman zaman sera oldugunu sandigimiz yapilar dikkatimizi cekiyor. Turkiye'deki egme plastik seralara benziyorlar. Tepelerde gordugumuz dev ruzgar turbinleri buralarda ruzgarin bol oldugu izlenimi veriyor.

Buralara bakinca bizim kiyilarimiz cennet

Hep boyle agacsizdi

Biraz yelken, biraz motor devam ediyoruz. Hava kararmadan Licata'ya varsak iyi olur. Saat 16.00 gibi nihayet Licata limanina giriyoruz, limanin icine girince ne tarafa gidecegimize karar veremiyoruz. Icerde bir mendirek daha var, sanirim eski limanin cevresine yeniden daha buyuk bir mendirek yapmislar. Eski mendirek ici dev balikci tekneleri ile dolu, iki mendirek arasindaki boslukta bir teknenin diregini gorunce hemen oraya dogru ilerliyoruz. Buranin ne oldugunu tam cozemedik ama nasil olsa birileri demirlemis, biz de durabiliriz herhalde. Hemen demiri atiyoruz. (Pozisyon: 37.05.664 N, 13.56.676 E)

Biraz kendimize gelip etrafi toparladiktan sonra kiyiya bir kesif gezisi yapmaya karar veriyoruz. Dingiye atlayip, ic limana gittik. Kocaman trol teknelerinin arasinda zar zor rihtima yanastik. Teknelerin arasi tipki Sirkeci'deki yolcu vapurlarinin yanastigi yer gibi(80'li yillar) Yuzen bilumum cop, deniz yuzunu kaplayan yag tabakasi vb. Dingiyi baglayip yuksek rihtima tirmandik. Ama rihtimin basibos ve terkedilmis goruntusu korkularimizi destekledi, ucusan kagitlar, copler, issiz gucsuz serseri gorunumlu birkac kisi, gobekli balikcilar, kabus gorunumlu bir yer. Bir an once buradaki islerimizi halledip, su, yakit ve yiyecek ikmali yapip buradan ayrilsak iyi olur. Sicilya'da durma konusundaki tedirginligimizde hakliymisiz galiba. Ortam hosumuza gitmeyince, dingiyi birakip gitmeye de korktuk, hemen dingiye atlayip tekneye donduk. Ic limandan cikarken  mendiregin arkasinda yaklasan bir yelken diregi gorduk, onlara yardimci olmak icin biraz bekledik, iceri girdiklerinde de yanlarina yaklasip bizim teknenin oldugu tarafa gitmelerini, yerin demire musait oldugunu soyledik. Onlar da tesekkur ettiler, daha sonra beraber birseyler icmeye davet ettiler ve bizim yakinimiza demirlediler. Bir sure sonra dingiyle yanlarina gittik. Teknenin adi Twice Eleven, Oyster 435 model, oldukca pahali bir tekne(ortalama 200,000$) . Sahipleri Tamsin ve David, bize icecek soguk bir seyler ikram ettiler, biraz muhabbet ettik. Onlar Karayiplere dogru gitmeyi planliyorlar ve okyanus gecisi icin uygun zamanin gelmesini bekliyorlar. Bizim macerayi duyunca cok sasirdilar, Tamsin yillardir yelken yariscisiymis, ama hic uzun yol yapmamislar, hic durmadan yaptiklari en uzun seyir 400 mil imis, hatta o seyri tamamlayinca cok sevindiklerini ve nasil rahatladiklarini belirttiler ozellikle. Bizim maceraya hayret ettiler, kendilerinin o kadar yelken tecrubesi varken Atlantik gecisi icin hala "dokuz olc bir bic" seklinde davraniyorlar, boyle paldir kuldur hadi gidelim diye yola cikmak onlar icin uzaya gitmek gibi olsa gerek:)) Kendilerine ilham kaynagi oldugumuzu defalarca soyleyip, sezon gelince Atlantik gecisini yapacaklari sozunu verdiler. Nitekim gecmisler, simdi bu yaziyi yazarken merak ettik, google'dan bir bakalim dedik, bizim yariscilar Karayiplerde, orada bir yarisma bile kazanmislar, helal olsun.

Tamsin ve David bize giderken Ege'de durabilecegimiz bir kac yer de tarif ettiler. Burokrasi ile ugrasmadan demir at, demir al git. Vize ile ugrasmamak isimize geliyor, zaten Tarifa'da acemiligimizi attiktan sonra rahatladik bu konuda, Mallorca'da gayet guzel ciktik, gezdik, kimse birsey sormadi. Burada da oyle yapabiliriz herhalde, cunku hic gumruk ofisine benzer bir yer gormedik.

Nihayet demirdeyiz

Kaptan biraz endiseli

yerimiz bol:)

Liman girisinde balikcilari selamlayan Isa heykeli

Balikcilar ag tamirinde

Bu goruntu bize cok tekin gelmemisti

Rihtim

11 comments:

1. siz hiç ölçmeden kesen tüm gezginlere ilhamsınız

2. slm
    ilerde yelkenli tekneyle dünya turu yapmayı kafasına koymuş ve bu amaçla gereken money i toparlamak için abd de bulunan ben soluksuz bir şekilde buraya kadar tek seferde okumuşken bir de ne göreyim deniz bitti:(
    sabırsızlıkla devamını bekliyorum:)

ReplyDelete
  3. Bende londrada tekne parasini toparlamaya calisiyorum.aceranin devamini bekliyorum.

4. Değerli site admini, bu güzel yorumlarınız ve makale için teşekkür ederiz. Lazer merkezleri olarak bloğunuzun takibinde olduğumuzu bildirmek isteriz.

5. Merhaba,

Blogunuzu tesadufen buldum ve 2 gunde bir solukta okudum. Inanilmazsiniz!!!

Ben ve esim gecen sene ilk yelkenli denemelerine basladik, bu sene de havalarin duzelmesini bekliyoruz. Ama cesaretinize hayran kaldim.

Yazilarin devami gelecek degil mi? N'olur, cok merak ediyorum!!!

Bu arada ben yaklasik 10 yildir Italya'da yasiyorum ve gecen yaz 15 gun Sicilya'da arabamizla tatil yaptik. Inanin dunyada gordugum en guzel yerdi. Keske Atlantik'i gecerken gosterdiginiz cesareti Sicilya'da karaya inmekte de gosterseydiniz :) Sicilya gercekten guvenli bir ada. Insanlari cok durust, kimse sizi kaziklamaya calismaz. (en azindan bunlar benim 15 gunluk izlenimlerim)

Bu arada adanin kuzey taraflari cok daglik ve yemyesildir. Cok guzel dogal koruma alanlari var, muhtesem plajlar vs.. Size tavsiyem bir gun mutlaka Sicilya turu yapin, sehileri, mimarisi, yemekleri ve insanlari eminim bayilacaksiniz....

Maceranizin devamini dort gozle bekliyorum. Anlatiminiz harika bu arada.

Sevgiler
    Deniz

Replies
    1. Merhaba, tesekkurler ilginize, Licata'da (buraya henuz yazamasak da) guzel gunler gecirdik, korktugumuz gibi bir yer cikmadi, cok sevdik:)

Delete
  6. Bora Bilgin'in (ssbb) yazısında gördüm, iki günde aralıksız okudum ama......buradan sonrası yok!kalanını yazmayacakmısınız?

ReplyDelete
  7. selamlar , size ulaşmanın danışmanın bir yolu varmıdır?

8. selamlar , size ulaşmanın danışmanın yolu nedir acaba..