Pages

Saturday, February 18, 2012

17 Agustos 2008 Balinaaaa !!!

Pozisyon: 39.14.871 N, 04.48.985 E

Sakin bir gecenin ardindan yola devam ediyoruz. Planimiz Sardunya Adasi'nin guney ucundaki San't Antioco'ya dogru yol almak, uygun bir yer bulursak durup birkac gun gecirmek. Bu da onlarin Antakya'si olmali:) Bu arada Mallorca'dayken internetten Sardunya ve Sicilya basta olmak uzere Akdeniz'le ilgili bolca seyir yazisi kopyalamistik(okuyacak vakit az oldugundan yolda giderken bakariz diye) Diger denizcilerin izlenimleri, nerede kalinir, fiyatlar nasildir vs. Bunlara bir goz atip ona gore karar verecegiz.

Pozisyon: 39.19.045 N, 05.03.607 E

Kaptan anlatiyor:

Havuzlugun iskele tarafinda uzanmis, sirtimi ana kabine dayamis dumen suyunu izlerken, cok uykum geldi. Zaten gunesli ve sakince bir gun, ruzgar oldukca az. En son baktigimda hizimiz 2.9 knot idi. Buna da sukur diyip tekrar uzanmistim. Bizim ikinci kaptan da asagi salonda uyuyordu. Yari uyanik uyuklarken, herhalde son birkac saniyesini duydugum ama ne oldugunu algilayamadigim bir sesle irkildim( fosssss.... fossss..) Sanki teknenin hafif hafif sulari yararken cikardigi bas taraftan gelen ses gibiydi. Ama ne o kadar hizliydik, ne de deniz oyle teknenin burnunu kaldirip vuracak kadar cirpintiliydi. 2 saniye icinde bunlar hizla aklimdan gecerken "Aman Allahim, bu ses yunuslarin nefes verme sesine benzemekle birlikte kesin oyle birsey degil, cunku cok daha guclu ve uzun suruyordu (fossssshhhhh........................ fossshhhhhhhh...............) Bunlari 2 saniye icinde dusundum ve yerimden firlayip sesin geldigi sancak tarafa atlarken bir yandan"Allahim ne olur bu sesin kaynagi dusundugum sey olmasin" diye dua ediyordum. Ama denizde 10 metre kadar yakinimizda kocaman bir deligin kapanirken suyun altina dogru yavasca batisini gordugumde duamin kabul olmadigini anlamistim. Cabuk karar vermeliydim, durum hic de eglenceli gorunmuyordu!!! Bizim rotamizi saat 12 gibi dusunursek, onun rotasi daha cok saat 11 gibiydi ve daldiginda onumuze dogru gecmisti. Aklimdan ilk gecen sey balinanin kuyruk darbesiyle bizi havalandiracagiydi. Panik halinde ikinci kaptana "Balinaaaaaa!!!!!!!" diye bagirirken emirleri de arka arkaya siraliyordum:"kamerayi getir cabukkkkk, deniz suyunu ac, kontagi accc, cabukk!!!!" (Deniz suyu: motoru sogutan deniz suyunun vanasi) . O sirada ben de aceleyle tekneyi otopilottan cikarip hem yelkenlerin durumlarini rahatsiz etmeden hem de misafirimizden uzaklasabilecegimiz sekilde tekneyi iskele tarafina cevirdim. Umit kosarak havuzluga geldiginde yaratik yeniden tam onumuzden suyun uzerine cikmisti. Son bir dakikada yasadiklarim ve yaptigim manevradan bihaber ve uykulu halinden dolayi ne oldugunu anlayamamis olan bizim ikici kaptan balinayi tam onumuzde gorunce haykirmaya basladi " Balinaya carpacaksiinnnn, kacsanaaaa!!!!'" Ben zaten kendimizi kuyruktan korumak icin elimden geleni yapiyordum. Eger dusundugum gibi balina capraz bir rotada onumuze dalarak alttan bize dokundurmayi planliyordu ise, bu yaptigim manevra sonrasinda oldukca sasirmis olmaliydi. Simdi 30 metre kadar onumuzdeydi. Umit'e kameraya cekmesi icin bagirirken, motoru calistirip tam yol verip sancak alabanda yapmistik bile. Yeni rotamiza gore biz saat 3 yonunde iken o iskele tarafimizda saat 11 yonundeydi. Bu cok surmedi tabii, adam bizi korkutmaya devam etmekte kararliydi anlasilan. Rotasini bizimle esitleyerek, 30-40 metre iskele tarafimizda tekneye paralel batip cikarak yuzmeye devam etti ( Iste bu batip cikmalar insanin omrunden omur goturuyor. Once havaya fiskiran sular, sonra tren gibi su uzerinde sonu gelmeden gider gibi kayan koca bir nesne... Daha sonra kapanan bir delik ve renk degistiren su girdaplar yaparken icinde kaybolan nesne... Battigi yerdeki suyun kayniyor gibi fokurdamasi ve garip sakinligi ... ve sonraki bekleyis.. acaba simdi nereden cikacak, tam altimizdan mi yoksa???? )

Ikinci kaptanin agzindan:

"Balinaaaa!!!! diye bir sesle uykumdan firladim. Kaptanin emirlerini duyuyordum ama uyku sersemi algilamakta zorlandim, deniz suyu vanasini actim, ama kamerayi ayni hizla bulabildigimi soyleyemeyecegim. Oysa gozumun onunde asiliydi!!! Motorun kontak anahtarini cevirdikten sonra 3 adimda havuzluga firladim ve firlamamla hayatimin en buyuk korkularindan birini yasadim!! Tam onumuzde turkuaz bir duzluk, beynim gorduklerini hizla islemeye calisiyor ve duyduklariyla birlestirerek balinaya dogru son gaz gittigimiz sonucunu cikariyor!! "Balinaya carpacaksiiiin, cevirseneeee!!!!" diye bagirirken kaptanin sirf macera olsun diye balinanin uzerine tekneyi surdugu yanilsamasina kapilmis olmaliyim. Gercekten balinaya carpacagimizi dusunuyorum ve aklima en kotu senaryolar geliyor. Kaptan bir yandan kameraya cekmem icin bagiriyor, ama o korkuyla kameranin on\off dugmesini bulup da basabilecek yigit beri gelsin.
Motoru calistirip hizla kacmaya calisiyoruz, benim panikle kamerayi acamadigimi goren kaptan elimden aliyor, bir yandan kameraya cekiyoruz, bize paralel olarak batip cikiyor. Yavasca arayi acmaya calisiyoruz ama gozumuz uzerinde, etrafta fiskiran bir su ariyoruz surekli, hizimi 6.9 knot, bir yandan da insallah arkamizdan gelmez diye dua ediyoruz. O arada gozunu arkamizdan ayirmayan kaptan, bana iceriden zipkini getirmemi soyleyip duruyor(sanki vuracak hayvani:)) Ise yarayacagini dusunmesem de getiriyorum, hazir ediyoruz. Acaip sular fiskirtarak batip cikiyor ama yavas yavas arkamizda kaliyor, anlasilan bizi korkutmaktan vazgecti ya da bolgesinden cikmis olmamizin verdigi rahatlikla yavasliyor, geride kalarak kayboluyor. Ama o korku oyle bir korku ki, saatlerce gozumuz etrafta surekli fiskiran bir su var mi diye bakiniyoruz, kaptan bunun uzerine gunlerce salona inmedi, hep diken ustunde havuzlukta uyukladi ve sesleri dinledi.
Daha sonra elimizdeki kitaptan baktigimiza gore bu balina fin back whale(sirt yuzgecli balina) imis. Lakabi 'tazi' cunku oldukca hizli yuzebiliyorlarmis(23-24 knota ulasan hizlar), demek istese bize rahatlikla yetisirdi, ucuz atlattik gercekten de. Asagida cekebildigimiz kadariyla videoyu ekledik.


1 comment:

  1. Eee N'ooldu?
    Heyecanı kaçmasın diye sonuna bakmadan güzel güzel okuyor, Türkiye'ye varacaksınız diye bekliyordum. Gerçi böyle karakuşi bir yolculuğun hikayesinin de yazılmasında bir takım aksamalar olması doğal:)
    Heyecanla bekliyoruz devamını! Lütfen!

    ReplyDelete