Pages

23 Agustos 2008 Marsala'ya yaklasirken

23 Agustos:
Pozisyon:  37.59.177 N, 11.19.624 E

Gecemiz sakin gecmekteyken, geceyarisi birden yakinlarimizda biten ve dosdogru uzerimize geliyormus gibi gorunen balikci teknesi yuzunden rahatimiz kacti. Daha once yasadigimiz deneyimler yuzunden, isi sansa birakmak istemiyoruz, bu adamlar calisirken telsiz basinda olmadiklari gibi teknelerinin nereye gittigine de bakmiyorlar pek, onlerinden kacmak en uygun hareket. Biz de 00.15'te motoru fire-up yapip, balikci ile aramiza emniyetli bir mesafe koyuncaya kadar kaciyoruz. Saat 01.30'da motoru durduruyoruz, hic ruzgar yok, deniz carsaf gibi, biz de yatiyoruz (bu yatmalar hicbir zaman horul horul uyumak degil tabii, radarimizin alarmini aciyoruz, her yarim saatte bir havuzluktan etrafi kolacan ediyoruz. Zaten havalar sicak oldugu icin havuzlugu mekan tuttuk, orada uyukluyoruz ikimiz de)

Bugun ruzgar biraz gecikti, sabah 8'de ancak esmeye basladi, biz de hemen okuzu taktik. Uc saat kadar gittik gitmedik, 11 gibi ruzgar yine kaldi.
Belki gelir diye bekliyoruz, ama 12.40'a kadar ancak dayanabildik, feci sicak bir hava.  Yine yakinimizda bir balikci teknesi belirdi, dibimize ag atiyor, hic sevmeyiz biz oyle yakinlarda ag filan olmasini, daha onceden okudugumuz aga dolanan pervane hikayeleri bizi temkinli olmaya zorluyor, hemen motora davraniyoruz. Yedek bidonlardan mazot tankina takviye yaptik, prensip icabi tanki devamli dolu tutmaya calisiyoruz, kac saat motor calistirdigimizi, ne kadar yol gittigimizi, ne kadar mazot harcadigimizi kayit altina aliyoruz boylece. Misal, son koydugumuz 3 galon mazot(11.4 L) motorumuzu 11.4 saat calistirmisiz(Boyle seyirlerde saatte ortalama hizimiz 4.5 knot). Yani saatte 1 L mazotla 4.5 mil yol almisiz. Bunun da gayet ekonomik oldugunu dusunuyoruz. Ama bizim kaptan boyle ekonomik olmasi icin motor devrini 1450'den yukari cikarmiyor.

Deniz ayna gibi dumduz. Marettimo adasini pruvamizda goruyoruz, 36 mil mesafede, ama bir Umitim klasigi, gorsek de yaklasamiyoruz. Bu yolculugun ozeti gibi oldu artik: Orada bir ada var uzakta, gitmesek de...
Bizim asil gitmek istedigimiz yer Marsala, cunku bu adaciklarda parkedebilecegimiz bir yer var mi pek bilemiyoruz, elimizde Akdeniz'le ilgili detayli bir guide ya da chart yok. Bir tane buyuk genel Akdeniz chart'i var, GPS'te Akdeniz'e uygun kart olmadigi icin sadece pozisyonlari ve isimleri gosteriyor, fazla detay vermiyor. Kisitli bilgilerimizi de daha once internetten indirmis oldugumuz notlardan edindik. O yuzden daha buyuk limani oldugunu dusundugumuz yerlere ugrama plani yapiyoruz.

6 saat kadar motor calistirdiktan sonra artik Favignana adasi ve arka planda Sicilya kiyilari secilmeye basladi. Etrafimizda ucan balik suruleri hizla geciyorlar. Bu sakin gunun resimleri ve videosunu yuklemeye calistim ama sorun oldu, belki daha sonra tum videolari Youtube'a yukleyecegiz. Biz bloga basladigimizda malum Youtube yasakliydi, o yuzden  yukleyememistik.

Marettimo adasi pruvamizda, deniz cam gibi

ufuk cizgisi bile kaybolmus

Bekle Marsala, biz geliyoruz:)

Adaya yaklasip telefonlar cekmeye baslayinca yuzum guluyor,
hava cok sicak da olsa gece havuzlukta belli bir saatten sonra
 serin oluyor

Yorgun kaptan manzaraya karsi :)