Pages

Wednesday, February 29, 2012

24 Agustos 2008 - Sicilya'da kararsiz bir gun

Pozisyon: 37.45.940 N, 12.15.397 E  (03.40)
 Marsala'ya 9 mil var. Bazi Italyan yemeklerine tat katan meshur Marsala saraplarinin anavatani olan bu sehri merak ediyoruz. Nihayet gece yarisi biraz ruzgar cikti, 2.1 knotla gidiyoruz! Ana yelken kapali ve okuzumuz de yarim acik. Limana sabah mantikli bir saatte varma dusuncesiyle hizimizi bu civarda tutuyoruz. Her zamanki kuralimiz: Bilmedigin bir limana gece girme. Ruzgar 5 dakika esiyor, sonra kesiliyor, bizi oynatiyor resmen, yelkeni surekli ac, sar, ac, sar.  Ite kaka biraz daha yaklastik Marsala'ya dogru. Her taraf balikcilarla dolu, bir yandan vizir vizir etrafimizdan gecen irili ufakli feribotlar ve yolcu gemileri. Sagimiz solumuz adalar.

Gun isimaya baslayip, gorerek navigasyon yapilabilir duruma gelince, motoru calistirip, Marsala limanina giriyoruz (Pozisyon: 37.46.761 N, 12.26.185 E). Bu arada sunu da belirtelim: Sicilyalilar hakkinda kliselesmis onyargilar yuzunden biraz tedirginiz aslinda. Sanki tum Sicilya bizi bekliyor, malimizi calip tekneye zarar vermek icin. Ne de olsa Mafia'nin dogum yeri! Hal boyle olunca biri bize gunaydin diyecek bile olsa altinda bir kotu niyet arayacagiz sanki. Bizi dusunduren diger bir konu da suydu: Amerika'da marinalarda kictan baglama diye birsey olmadigindan, orada yapilan teknelerde -ozellikle eski teknelerde- kictan inip binmek icin bir duzenek koymamislar. Bizim teknede de ayni dert var. Zaten musait olmayan kic tarafa bir de davit yapip dinginin distan takma motorunu asinca, bize orada hareket alani kalmadi. Bu yuzden marinaya baglanmaktansa demirde durmayi tercih ediyoruz, ustelik isin maddi yonu de var, bos yere niye para verelim. Bu hislerle limana giriyoruz, ama tam bir hayal kirikligi! Marsala oldukca buyuk bir yerlesim yeri. Liman liman dedigimiz, balikci barinaginin biraz daha buyugu. Limanin icinde demir atmaya musait yer var mi diye bir tur atiyoruz. Demirde kimse yok. Limanin bir kosesine bir kac pontonluk ufak bir marina yapmislar, onlarda dolu gorunuyor. Bir kosede balikcilar, diger bir yanda feribot iskelesi. Teknelerin bagli oldugu rihtimda, orada calistigi belli olan gencten birisi, hevesli el kol hareketleriyle bagirarak birseyler soyluyor, bize yanasacak bir yer isaret ediyor. Amma velakin adamin tipini sevmedik, hemen orada bir U donusu yaparak, hic birsey olmamis gibi havaya  bakip islik calarak oradan uzaklastik. Liman cikisinda, mendirek yakinina demir atmis bir teknenin yaninda gordugumuz polis botu ve tahmin etmeye calistigimiz konusma da bizi huzursuz etti. Ne bu ya, polis botlari orada burada, bizim icin cok fazla hareket olan bir yer, fazla guvenli gorunmuyor. Nasil olsa yolumuz uzerinde daha cok yer var yakit ve yiyecek ikmali yapabilecegimiz, hos, hic ikmal yapmasak da Turkiye'ye kadar idare edebilirdik o da ayri. Sadece yanindan gecerken Sicilya'yi da gormek istemistik.

Marsala'da demirleme sansi bulamayinca rotayi yeniden guney doguya cevirerek, baska bir yer aramaya basliyoruz. Daha onceden demirlenebilecek bazi yerleri  not almistim. Artik hangisi musait olursa orada duracagiz. Kiyi seyri yaparak yolumuza devam ediyoruz. Bir kac saat motorla seyrettikten sonra 12.15'te Mazara del Vallo limanina giriyoruz... ve girdigimiz gibi hemen cikiyoruz (Pozisyon: 37.38.302 N, 12.35.372 E) Bize gore bir yer degil, demir yeri yok. Devam.

Granitola Burnu'na (Capo Granitola) dogru yaklasirken guzel, kuvvetli bir ruzgar cikiyor. Burun yuzunden olmali. Daha onceki tecrubelerimizden(ve baskalarinin tecrubelerinden) biliyoruz: Bir yerde burun varsa mutlaka ruzgar da vardir. Bunun gecici oldugunu ve burnu donunce bitecegini dusunuyoruz ama hic olmazsa burnu donene kadar 1-2 saat de olsa ruzgardan faydalanalim diyerek motoru durdurup, emektar okuzu fora ediyoruz. Tek basina bizi cekip goturuyor. Sciacca'da durabilecegimizi umarak devam ediyoruz. Ama cok pahali olabilecegi fikri de aklimizin bir kosesinde duruyor.

Ruzgar kah yavaslayip kah siddetlenerek esiyor, biz de kiyi seyrimize devam ediyoruz. Kiyi seyri ama cok da yakindan degil, ne olur ne olmaz. Seyrimizi durbunle yapiyoruz:)
Aksam 20.15 gibi Sciacca'ya vardik.(Pozisyon: 37.30.103 N, 13.04.458 E) Limana girerken ufak bir varta atlattik. 5-6 metrelik bir surat teknesi, uzerinde 2 adam ve bir kac cocuk, ipini koparmis gibi hizla limandan cikarken, herhalde dumendeki adam birseylerle mesgul oldugundan olsa gerek, direk ustumuze dogru geldi, son saniyede cocuklarin bagirmasiyla adam bizi gordu ve dumeni kirdi, bir kazayi kilpayi atlattik. Elimiz ayagimiz titredi. Tabii bizim kaptan cogu Turk erkeginin bu durumda verecegi tepkiyi verdi :)

Sciacca'da da hic demir yeri yok, ama 2 gunun yorgunluguyla bari bu gece durup marinada da olsa yatalim diyoruz. Binbir manevrayla dar alanda hayatimizda ilk defa kictan baglaniyoruz. Megerse boyle yerlerde demir atilmaz, tonoz alinirmis. Biz nereden bilelim. Attik demiri, yanastik, ama yanasamadik, cunku demiri fazla uzaga atmisiz, iskeleye olmamiz gereken noktadan 1 metre uzak kaldik. Hos degil, hadi yeni bastan, demiri cek, demir alirken capaya takilan eski zincir parcalari ve ivir zivir cercople bogus, hadi yeniden at, neyse ikincide zor zahmet basariyoruz. Yanimizda Malta'dan gelen Fransiz bir aile var, biri bebek 3 cocuk oldukca kalabaliklar. Bizim teknenin uzerini cingene cadiri gibi gorunce biraz tirstilar(kim tirsmaz ki) Onlarla konustugumuzda yeni geldiklerini, marina ofisinin kapali oldugunu ve gorevli kimse bulamadiklarini soylediler. Bizi aldi bir dusunce. Ya bu Sicilyalilar yarin gelince bize ucuk bir fiyat soylerlerse???

Daha once okuduklarimizdan bildigimiz kadariyla fiyatlar fahis olabilir. Biraz dusunup tasindiktan sonra, tekneden karaya hic inmeden(kictan inme sorununu da dusunerek) demir aliyoruz, resmen kaciyoruz:) Hazir guzel ruzgar da varken, gidebildigimiz kadar yol gidelim. Bugunun dersi: nasil kictan baglanacagimizi ogrendik:)

Liman girisinde onumuzden gecen feribot

Marsala liman girisi

Kaptan ruzgarsiz gunleri hic sevmez :)

Mazara del Vallo, limandan sehrin gorunusu

Mazara del Vallo marinadaki tekneler

Sciacca'ya dogru kiyi seyri

Sciacca

2 comments:

1. yazın artık devamını, lütfen yazın!
    ayrıca bunları bir de kitap olarak yayınlayın:)

ReplyDelete
  2. Yazacagiz merak etmeyin, bugunlerde biraz mesgulduk, taslak halinde bekliyor:)